Participant Recruitment

Exploring the role of the Canadian 24h-Movement Guidelines for the Early Years in early intervention occupational therapy

Early Movers Logo.png

 

You are invited to participate in this study about occupational therapists’ perceptions on incorporating the 24-h Movement Guidelines in early interventions for children with developmental disabilities, because you are an occupational therapist registered in Canada, and have experience working with children aged 3-4 years with/at risk for developmental disabilities.

 

You are eligible to participate in this study if you:
(1) are currently registered to practice as an occupational therapist in Canada;
(2) have experience working with paediatric patients (aged 3-4 years) with developmental disabilities; (3) are able to read and write in English or French; and,
(4) have access to the internet.

 

If you are interested in participating in this study, please email Leah Taylor at ltaylo83@uwo.ca and provide your provincial registration number to confirm your eligibility.

 

Rôle des Directives canadiennes en matière de mouvement sur 24 heures pour la petite enfance dans l'ergothérapie d'intervention précoce :

 

Vous êtes invité·e à participer à cette étude portant sur les perceptions des ergothérapeutes sur les Directives en matière de mouvement sur 24 heures dans les interventions précoces auprès d'enfants ayant une déficience développementale. Vous recevez cette invitation parce que vous êtes un·e ergothérapeute inscrit·e au Canada et que vous possédez une expérience de travail avec des enfants âgés de 3 et 4 ans présentant ou risquant de présenter une déficience développementale.

 

Sont admissibles à participer à cette étude les personnes qui :
(1) sont actuellement inscrit·e à titre d'ergothérapeutes au Canada;
(2) possèdent une expérience de travail avec des patients pédiatriques (âgés de 3 et 4 ans) présentant une déficience développementale;
(3) ont la capacité de lire et d'écrire en anglais ou en français; et,

(4) disposent d'un accès à internet.

 

Si vous souhaitez participer à l'étude, veuillez envoyer un courriel à Leah Taylor à ltaylo83@uwo.ca et fournir votre numéro d'enregistrement provincial pour confirmer votre admissibilité.

Training EArly CHildhood educators in physical activity: The TEACH Pilot Study

 

What is the goal of this research?

We are currently recruiting ECE's to test an e-Learning course in physical activity and sedentary behaviour and examine both its functionality (e.g., usability, appropriateness), and its impact on early childhood educators’ related knowledge, confidence, and intentions.

 

Please email Dr. Trish Tucker at ttucker2@uwo.ca for more information on how you can get involved.